Törene dahil bulunan Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, "Metafizik olmadan uygarlık yoktur. Metafizik temelleri sıfır toplumların uygarlık üretmesi muhtemel değildir. Sistem üretebilirler, ayrı ayrı modeller üretebilirler lakin uygarlık üretemezler" dedi.
İstanbul Üniversitesi çeşidinden Rektörlük Doktora Salonu'nda planlı törenle saz şairi Sezai Karakoç fahri doktora unvanı verildi. Törene İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak, Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü Prof. Dr. İbrahim Kalın, Ak Parti Eskişehir Milletvekilleri Prof. Dr. Nabi Avcı, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz, dekan ve tedris üyeleri katıldı. Törenin peşi sıra "Sezai Karakoç'a Saygı" paneli düzenlendi. Doktora töreni "Diriliş Eri Sezai Karakoç" angın belgeselin vizyonu ile başladı.
İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak, Karakoç'un yaşamını anlattı. Ak, "İstanbul Üniversitesi kendisine Türk şiirine ve endişe yaşamına meydana getirdiği katkılar zımnında Sezai Karakoç'a fahri doktora payesi vermekten izzetinefis duyduğumuzu göstermek isterim. Panelimize altın katkılarını sunan kıymettar bilgi insanlarına da teşekkürname ederim" dedi.
"BÜYÜK DÜŞÜNCE AKIMLARI EDEBİYAT VE ŞİİR ÜZERİNDEN YÜRÜMÜŞTÜR"
Rektör Ak'ın peşi sıra törende mütekellim Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, "Sezai Karakoç'u ele alırken mefkuresini ve politikasını baş başa kıymetlendirmek gerekir. Bunlar katiyen birbirinden ayrı kopmuş şeyler değildir. Bizde, başta çağdaşlaşma dönemimizde, şişman endişe trendleri literatür ve koşma üstünden yürümüştür. Her ortak şairimiz politikacı yelpazenin neresinde olursa olsun hem ortak fikrin savunucusudur, sahibidir lakin bunu ortak literatür formu üstünden gerçekleştirmiştir. O sebepten Sezai Karakoç'ta da bunu geçirmek baş döndürücü olağanüstü değil. Fakat o meftunenin ve politikanın nite ortak etkileşim içinde bulunduğu birbirini nite beslediği bizlere esasen fikir ve zanaat arasındaki alım satım kendisince da birtakımı ehemmiyetli efkâr verir. Sezai Karakoç'ta ihtimal de gördüğümüz en ehemmiyetli hususlardan ortak tanesi gelişigüzel şişman sanatçının gerisinde ortak şişman fikrin bulunduğu gerçeğidir" ifadelerini kullandı.
"DİRİLİŞ AYNI ZAMAN DA BİR UYANIŞTIR"
"Gelenekle bulunan çalışkan birlikteliği Karakoç'un bizim zanaat dünyamıza kazandırdığı ehemmiyetli göz açılarından ortak tanesidir" diyen Kalın, "Diriliş kelimesinin çağcıl devirde tabir edilip kurgulanması da Sezai Karakoç'un ortak tarafta geleneğin anne gövdesine ilişkin kalırken, bunu tabir biçimini döneminin diliyle yapabilme yeteneğine ayraç eder. Diriliş bire ortak devir da ortak uyanıştır. Bir çağrı, itiraz, isyandır. Zaten kendisi de dirilişi, ortak devim bilimi proses kendisine tanımlamaktadır. Kendi ifadesi ile 'Diriliş ruhun açmış bulunduğu bu sonsuz mücadelesi temdit ve bu savaştan sonsuz kendisine kıymettar çıkacak demektir. Allah'a inanıyorum. Ben ortak canlanma işçisiyim. Allah kentinin işçisiyim' der" sanarak konuştu.
"METAFİZİK YOKSA MEDENİYET YOKTUR"
"Medeniyet ortak evren görüşünün ve servet tasavvurunun devir ve mekanda şekillenmiş, somutlaşmış halidir" ifadelerini kullanan Kalın, "Bu açıdan kılıç uygarlığı onu doğa ötesi temellerinden ayrı düşünemeyiz. Metafizik olmadan uygarlık yoktur. Metafizik temelleri sıfır toplumların uygarlık üretmesi muhtemel değildir. Sistem üretebilirler, ayrı ayrı modeller üretebilirler lakin uygarlık üretemezler. Medeniyet fakat kökleri doğa ötesi temellere dayandığı devir ortaya çıkan ortak mefkureyi, ortak servet anlayışı ve evren görüşünü tabir eder. Karakoç'ta da gördüğümüz üzere medeniyetin bu metafizikle bulunan güreşçi köprüsü bağı bizim tarihle ilişkimize de değiştirilmiş ortak ebat kazandırır. Çünkü Karakoç'un gelenekle kurduğu alım satım tarihî değil ilkeseldir. Yatay değil dikeydir" sanarak konuştu.
Kalın laflarını şu biçimde sürdürdü, "Türk solunun toplumculuğu doğa ötesi köklerinden kopartması Anadolu İslamı'na ve toplumuna erinç ortak yabancılaşma ile sonuçlandı. Bunu geçmek düşüncesince Kemal Tahir üzere İdris Küçükömer üzere değiştirilmiş teşebbüsler he lakin umumi kendisine acayip ortak biçimde toplumla gürültü fail ortak toplumculuğun ortaya çıktığını görüyoruz. Karakoç'ta ise bu doğa ötesi köklerden ötürü Anadolu insanı ile sosyalist ve politik mesuliyeti haiz saz şairi kimliği ile toplumla henüz dimdik ortak alım satım içinde olma gayreti içinde bulunduğunu söyleyebiliriz" halinde konuştu.